De drie C’s helpen elke ondernemer

Het medialandschap is de afgelopen 20 jaar op de kop gezet. Waar je eerder met een advertentie in een krant zo goed als iedereen kon bereiken, heb je nu meer kanalen om in te zetten. Facebook, Instagram, YouTube, een mailing, bloggen, vloggen, radioreclame, adverteren en nog meer smaken. En al die kanalen moeten verwijzen naar een goed converterende website. En dan moet je het ook nog allemaal bij houden… Mediavent heeft de ervaring op off- en online vlak om hier op creatieve wijze bij te helpen. Wij helpen de content– en middelen af te stemmen op de juiste doelgroep. Dit doen we met de drie C’s. Dat is geen nieuw zangtrio uit een bekend vissersdorp of de Achterhoek. Maar een ezelsbruggetjes dat echt bruggen slaat.

Content-plan
In een content-plan kijken we samen naar de doelgroep en de middelen die je in moet zetten om deze te bereiken. De ene doelgroep is beter te bereiken met Instagram en video terwijl een oudere doelgroep misschien wel beter bereikt kan worden met een huis-aan-huis campagne en Facebook. In het content-plan kijken we hoe de middelen zijn ingericht en of ze dat doen wat ze moeten doen. Een website staat hier aantal centraal in omdat na welke boodschap dan ook, mensen meestal eerst online verder zoeken en informeren. Het maakt ons trouwens niets uit wie deze website heeft gebouwd of moet bouwen. Als deze maar voldoet en goed functioneert. Onderdeel van dit plan is ook een nulmeting waarbij we kijken naar huidige aantal bezoekers, volgers en conversies en daar direct doelstellingen aan koppelen.

Content-kalender
Wat ga je wanneer, op of mét welk middel plaatsen? In de content-kalender leggen we per maand, week of zelfs per dag vast wat we gaan plaatsen met welk middel. Uiteindelijk verwijzen die middelen weer naar de website want vanuit daar zullen mensen contact opnemen of tot koop overgaan. We spelen in op de seizoen, feestdagen, bestaande activiteiten en geven creatieve input. Welke posts, acties en content ga je plaatsen? Welke ludieke actie gaan we bedenken om reuring te creëren? Een mailing verzenden of toch een advertentie campagne inzetten?

Continuïteit
Dit is de belangrijkste en meest moeilijke C van de drie. Als ondernemer zit je zo weer in je vaste ritme en ben je bezig met je passie. Door Mediavent als stok achter de deur in te zetten borg je de plannen en doelstellingen die je hebt gemaakt in het Contentplan en de Contentkalender. Elke maand komt Mediavent in een vaste frequentie terug en nemen we de acties uit kalender door. Wie heeft wat gedaan en wat heeft dit opgeleverd? Wat gaan de we de komende periode doen? Ook kan Mediavent een aantal activiteiten over nemen. Website beheer, social media beheer en het maken van social media content zoals video. Altijd actueel op je website en sociale media zijn? Een actief marktbewerkingsplan hebben en je geen zorgen hoeven maken dat ze zal worden uitgevoerd? Neem contact op met Mediavent.

 

MEDIAVENT

Heb je een vraag of wil je meer weten? Verstuur dan hier je bericht of vraag:
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.