Kasteelstad ‘s-Heerenberg

Een groep van betrokken ondernemers uit de grensplaats ‘s-Heerenberg heeft Mediavent gevraagd mee te denken hoe er meer reuring rondom dit stadje kan worden gecreëerd. Door op zoek te gaan naar de identiteit van deze plaats kwam er een scherpe profilering op tafel. Het middeleeuwse karakter van het plaatsje dat al sinds 1379 stadsrechten bezit, was duidelijk de identiteit die verder vermarkt moest worden. Met de aanwezigheid van kasteel Huis Bergh, een legende als Mechteld ten Ham en diverse andere historische feiten kwam de term Kasteelstad naar voren. Na verder onderzoek bleek dat er in Europa in bijna elk land een stad is die zich als kasteelstad neer zet, behalve in Nederland. Daarmee werd besloten door de initiatiefnemers om ‘s-Heerenberg voortaan als Kasteelstad ‘s-Heerenberg te profileren. Mediavent heeft het voortraject en diverse presentaties voor zijn rekening genomen. Ook hebben wij een logo en opzet huisstijl ontwikkeld. Inmiddels is er een stichting Kasteelstad en lopen de eerste subsidie aanvragen. Doelstelling is dat de stichting zichzelf kan bedruipen doordat er in de toekomst arrangementen naar Kasteelstad ‘s-Heerenberg worden afgenomen waarvan een deel terugvloeit naar de de stichting. www.kasteelstad.nl

  • Opdrachtgever: Stichting Kasteelstad

MEDIAVENT

Heb je een vraag of wil je meer weten? Verstuur dan hier je bericht of vraag:
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.